fredag den 6. juli 2012

Hyldeblomstsaft

Er på besøg hos mine forældre på Lolland.. Og de har en have fyldt med lækre ting! Foreksempel en masse hyldeblomster. Så jeg har kastet mig over at lave hyldeblomstsaft. Lige nu står det i køleskabet og trækker. Glæder mig til jeg kan smage det på søndag :) Note: Den smagte super! Rigtig lækker og sommer-agtig! :)






30 hyldeblomster
600 g rørsukker
2 spsk citronsyre
1,2 l vand
1 citron

Jeg læste et sted på nettet, at det er bedst ikke at skylle hyldeblomsterne først, da man så faktisk skyller meget af smagen væk. Så jeg har ikke gjort det, men har pillet det værste kravl fra og sådan. Læg hyldeblomsterne i en gryde og skær citronen i skiver, som du også ligger i gryden. Bland rørsukker og citronsyre sammen i en anden gryde - tilsæt vand. Kog det nu op. Når vandet koger hælder du det over hyldeblomsterne og citronen. Lad det trække minimum to dage i køleskabet.




Saften blev indtaget i disse omgivelser - ikke tosset, vel? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar