søndag den 17. juni 2012

Restaurant Nam Nam.

For et stykke tid siden blev jeg gavmild. Jeg inviterede derfor C med ud og spise på Claus Meyers' nye restaurant Nam Nam. Jeg har læst meget om stedet og havde glædet mig til at prøve det.

Desværre smuttede det nogle steder, så det ikke helt levede op til mine forventninger. Vi fik et fint bord, og selvom der var mange mennesker, kunne vi sagtens snakke sammen. Tjenerne var virkelig forvirret - vi snakkede med tre i løbet af det første kvarter, som alle sammen sagde en masse forskellige ting til os. Vi besluttede os for to forretter, som vi ville dele, og to hovedretter. Forretterne gik ganske fint, men da hovedretterne så kom, opstod der nogle problemer. Vi fik hver vores hovedret, sammen med noget forskellige dyppelse. Jeg skulle have nogle søde kartoffel fritter til og C skulle have nogle ris. De kom bare ikke! Så vi spiste kød og dyppelse. Vi henvendte os til tjeneren og han sagde: 'Bare spis! Det kommer!'.. Der gik 20 minutter, så spurgte vi en anden tjener - på det tidspunkt var vores mad temmelig koldt - hun spurgte køkkenet. Yderligere 30 minutter gik, inden vi fik vores kartofler og ris. På det tidspunkt var C godt sur og maden var kold. De første to tjenere var komplet ligeglade, den sidste var heldigvis temmelig forstående, og vi fik desserten på huset. Alt i alt bare rigtig trist at sidde dér, mens tjenerne gik forbi og kiggede på os, velvidende om at vi manglede noget mad, uden at de overhovedet gav os et smil eller en melding.

I skal dog ikke snydes for lidt billeder og beskrivelse af maden :)

Maden er inspireret fra Singapore. Det er almindeligt at man deler retterne, så vi bestilte lidt af hvert og tog på kryds og tværs af bordet.

Jeg havde tjekket menukortet ud, inden vi kom derind. Jeg havde især lagt mærke til Roti Prata, som er en svungen hvededej - helt tynd, næsten gennemsigtig. De kan bestilles med fyld, men vi tog dem bare helt natural og med lidt karry dyppelse til - i den version hedder de Kosong. Sammen med Roti Prata'en bestilte vi Nonya Poh Pia - Singapores version af en forårsrulle. Den er fyldt med krabbekøb, friskpillede koldtvandsrejer lagt i lag med sprøde sauterede mang kuang roer, blancherede bønnespirer, stegte skalotteløg, hvidløg, friske krydderurter, ristede jordnødder, salat, strimler af omelet, rå chili og ketchep manis.

Kosong og Nonya Poh Pia.


Nonya Poh Pia - Singapores svar på en forårsrulle.

Hovedretten, for mit vedkommende, bestod af Guinea fowl ”five spice tau cho” - marineret perlehøne med aubergine sambal og søde kartoffelfritter.

Min hovedret - marineret perlehøne. 

C bestilte Rack of lamb'double onion' - Løg 'infused' lammeryg, raita, mangochutney og ris.

C's hovedret - lam. 


Vores tilbehør: Aubergine sambal, raita og mangochutney fik vi i tre små skåle. Hvilket var rigtig fint, så kunne vi smage lidt hos hinanden.

Mangochutney, raita og aubergine sambal.
Til dessert - som jo var gratis - bestilte vi Es kalapa nanas og NamNam sorbets. Es kalapa nanas er kokosflødeis med ananassorbet, braiseret ananas, strimlet kokos, kokos vafler og kokos palmesukkersirup. Ja, jeg er vel glad for kokos ;) NamNam sorbets bestod af tre forskellige slags sorbet: Passionsfrugt, jackfruit og ananas.

Es kalapa nanas.
NamNam sorbets.

Det var en skøn madoplevelse, som blev overskygget af nogle tjenere, der ikke rigtig fik sat skub i tingene. Desværre ødelagde det lidt indtrykket og hovedretten. Som C sagde: 'Så gider man jo ikke komme igen!'. Jeg synes det var dejlig mad og hele den der 'dele-mentalitet' synes jeg virkelig er skøn. Så er du til lidt spicy mad med en hel masse smag, så synes jeg du skal besøge Nam Nam :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar