søndag den 14. oktober 2012

Er du pære, æble eller banan?




 Jeg købte den ene dag Michelle Nørgaard Kristensens nye bog 'Er du pære, æble eller banan?'. Havde inden da læst meget om hende og hendes holdning til kvinder og vægttab. Hun mener det er vigtigt at man fokuserer på hvordan man er bygget og derefter tager stilling til kosten. Personligt er jeg pæreformet, det betyder at jeg skal spise mindre fedt og at min krop lagrer mindre fedt, når min kost er kulhydratrig. Desuden skal jeg spise meget, meget, meget lidt af sojaprodukter og raffinerede fødevarer.

Bogen er utrolig inspirerende! Der er en masse gode råd og hun forklarer virkelig tingene på et plan, så man er helt med på hvad man skal og ikke skal. Desuden er der en masse lækre opskrifter og idéer til kostplaner. Noget jeg personligt er rigtig glad for, da det tit er når fantasien slipper op, at jeg begynder at hoppe fra kuren og spise usundt.

Nu er det ikke fordi jeg skal tabe 20 kilo eller noget. Jeg vil bare - ligesom man andre - gerne liiige af med de der sidste 5 kilo. Mangler også lige lidt inspiration til at få lidt mere sundhed ind i hverdagen. Michelle Nørgaard Kristensen pointerer også at det er vigtigt at synde lidt engang i mellem - dog med måde! Spis noget lækkert, som du rigtig kan nyde. Hun skriver at når man er på en lavkalorie kost, vil kroppens stofskifte med tiden dale, og du vil skulle spise endnu mindre eller træne endnu mere, før du kan fortsætte med at reducere fedtmassen. Hvis du derimod hver eller hver anden uge spiser flere kalorier end kroppen har brug for, vil du øge dit stofskifte med op til 8% fordi du giver kroppen et chok.

Jeg startede på kuren i tirsdags, hvilket vil sige at jeg har været i gang i 6 dage. I går holdte min kæreste og jeg housewarming, så det blev min første synde-dag. Ellers er det gået rigtig godt med at leve efter bogens retningslinier, jeg har ikke sultet eller på noget tidspunkt cravet sukker helt vildt. Har prøvet en del af opskrifterne i bogen af, men jeg glæder mig allerede til at prøve endnu flere :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar