onsdag den 20. marts 2013

Copenhagen Dining Week 2013 - Restaurant Ofelia (Skuespilhuset)

Et lidt forsinket indlæg, men here it is. Under Copenhagen Dining Week havde jeg fornøjelsen af at besøge Restaurant Ofelia, som ligger i Skuespilhuset. Det var et skønt og virkelig hyggeligt sted! Vi var så heldige at få et bord, lige ud til vinduet og vandet. Simpelthen den hyggeligste stemning, da det blev lidt mørkere og Københavns lys virkelig tog over.

Vi kendte jo menuen hjemmefra, men alligevel lå der en lille seddel med menuen da vi kom.



Mens vi ventede på vores forret, fik vi lidt lækkert brød og rørt smør. Det er jo efterhånden ret almindeligt, men jeg synes nu det er lidt hyggeligt og lækkert at få serveret :) Ja, der skal ikke så meget til at wow'e mig!

Vores forret kom og smagte helt fantastisk! Jeg havde jo især glædet mig til at se de blå chips.



Hovedretten var ikke så fotogen, men den smagte også rigtig dejligt. Især rodfrugtspuréen var en oplevelse, den var bare rigtig godt krydret og lækker.



Lige siden jeg har været helt lille, har budding været min all time favorit, når det kommer til dessert. Jeg fik endda min far til at lave det, da jeg blev konfirmeret. Så jeg GLÆDEDE mig til at smage deres version! Måske det var lidt derfor jeg valgte vi skulle spise her under Dining Week ;)





Vi købte en vinmenu til, som bare passede rigtig fint til. Man lægger jo lidt sin 'skæbne' i deres hænder, når man vælger en vinmenu. Har dog altid kun haft positive oplevelser - så jeg tør blive ved, indtil det modsatte er bevist :)

En rigtig skøn og hyggelig aften! Dejlig omgivelser og lækker mad. Vi har også snakket om at vi vender tilbage, måske for at prøve deres brunch. Mine varmeste anbefalinger!

2 kommentarer:

  1. Tak for en rigtig fin anmeldelse - det sted skal jeg helt sikkert besøge med kæresten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du sagtens gøre! Måske kombinere det med en tur i teatret, hvis I er til den slags :)

      Slet